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¿Dick's despide más de 500 profesionales por TaylorMade?

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¿Dick's despide más de 500 profesionales por TaylorMade?

Notapor Claxh » Mié Jul 23, 2014 4:58 pm

La cadena Dick's tenía contratado en cada una de sus 560 tiendas un profesional de la PGA para atender de forma especializada en la sección de golf.

Entre las causas que enumeran como excusa para estos despidos está la de que:

[cell class=spoiler]"We are selling drivers in our stores this spring for $99 that were approximately $299 20 months ago," Dick's CEO Ed Stack said after announcing earnings on May 20.

...

As TaylorMade's largest retailer, Dick's was hit hard after it bought all four models of the driver TaylorMade released last year. The glut of merchandise forced Dick's to sell at under the suggested retail price.[/cell]

En resumen, que la política de renovación de catálogo de TaylorMade les ha hecho daño.

http://m.espn.go.com/golf/story?storyId ... 9txU%22%7D

Nota: este post no tiene nada de sensacionalista, y menos el título.
Última edición por Claxh el Mié Jul 30, 2014 8:37 pm, editado 1 vez en total
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Re: Dick's Despide Más De 500 Profesionales Por TaylorMade

Notapor David » Mié Jul 23, 2014 5:09 pm

Las tiendas fisicas tienen un futuro muuuuy incierto
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Re: Dick's Despide Más De 500 Profesionales Por TaylorMade

Notapor Sardo » Mié Jul 23, 2014 5:14 pm

Para mi lo más curioso de la noticia es lo que no se dice...

Si Dick es el principal distribuidor de TM en América y la política de renovación de TM les ha hecho daño, la propia Tm también debería estar sufriendo un descenso en ventas ¿no? O si no lo ha sufrido ya, lo tendría que sufrir en el futuro pues Dick hará pedidos más "contenidos" de sus drivers...
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Re: Dick's Despide Más De 500 Profesionales Por TaylorMade

Notapor Harold » Mié Jul 23, 2014 5:15 pm

Lo de los palos de Taylor Made es "pa nota", yo hace tiempo que decidí no comprar nada de esa marca. No puede ser que cada año te saquen dos o tres modelos de drivers nuevos, mejorando supuestamente los anteriores. O nos engañaron con los anteriores o nos engañan con los nuevos. Un buen producto tiene que tener mas recorrido en el mercado.
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Re: Dick's Despide Más De 500 Profesionales Por TaylorMade

Notapor Trasto » Mié Jul 23, 2014 5:44 pm

Leyendo el articulo no tengo claro que se diga que la culpa es de TM sino del hecho que cada vez menos gente juega al golf.

Además, el penultimo párrafo con la opinión de Mark King refuerza el mensaje de que el consumo de productos golf va por mal camino. Yo creo que esto les da argumentos para la propuesta de TM de revisar el golf (hoyos más grandes,...)

Me parece que el titulo de este tema no es correcto. No debería añadir lo de por TaylorMade

PD: No trabajo ni en Adidas ni TM, ni tengo interés alguno y estoy totalmente en contra de la iniciativa de cambiar el golf para que se enganche más gente. Vaya eso por delante.
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Re: Dick's Despide Más De 500 Profesionales Por TaylorMade

Notapor MrRayas » Mié Jul 23, 2014 5:47 pm

David escribió:Las tiendas fisicas tienen un futuro muuuuy incierto


+1.000.

Muchos palos tienen que vender para recuperar 200 millnes de USD que costó la compra de Golf Galaxy

Sardo escribió:Para mi lo más curioso de la noticia es lo que no se dice...

Si Dick es el principal distribuidor de TM en América y la política de renovación de TM les ha hecho daño, la propia Tm también debería estar sufriendo un descenso en ventas ¿no? O si no lo ha sufrido ya, lo tendría que sufrir en el futuro pues Dick hará pedidos más "contenidos" de sus drivers...


Dick's said it sold only 2 percent fewer drivers in the first quarter this year compared to the first quarter of 2013 but that the average price of those drivers was down 16 percent. On average, the golf business accounts for about 15 percent of Dick's overall revenues.

Claxh escribió:Nota: este post no tiene nada de sensacionalista, y menos el título.


A penas. 8-)
Que sea una de las causas del despido, no lo dudo. Que sea la única causa, lo dudo y MUCHO.
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Re: Dick's Despide Más De 500 Profesionales Por TaylorMade

Notapor JVR » Mié Jul 23, 2014 5:48 pm

Hay hechos que todos conocemos, como la continua renovación de productos TM en un mismo año y por tanto, la continua bajada de precios de los artículos NO nuevos. Pero... esto no es nuevo, ni mucho menos.

Surgen preguntas al leer la noticia, ¿sólo venden TM?¿cuánta cuesta un tío de la PGA en cada tienda?... Creo que hoy en día es inviable tener una persona tan especializada en cada tienda... mucho tienen que vender :oops:
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Re: Dick's Despide Más De 500 Profesionales Por TaylorMade

Notapor MrRayas » Mié Jul 23, 2014 5:52 pm

JVR escribió:Hay hechos que todos conocemos, como la continua renovación de productos TM en un mismo año y por tanto, la continua bajada de precios de los artículos NO nuevos. Pero... esto no es nuevo, ni mucho menos.

Surgen preguntas al leer la noticia, ¿sólo venden TM?¿cuánta cuesta un tío de la PGA en cada tienda?... Creo que hoy en día es inviable tener una persona tan especializada en cada tienda... mucho tienen que vender :oops:


No, a Claxh se le ha olvidado poner que son...............largest retailer in the United States of TaylorMade and Callaway products, :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Última edición por MrRayas el Mié Jul 23, 2014 6:01 pm, editado 1 vez en total
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Re: Dick's despide más de 500 profesionales por TaylorMade

Notapor JulioM » Mié Jul 30, 2014 7:55 pm

La cadena Dick en general no va bien
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Re: ¿Dick's despide más de 500 profesionales por TaylorMade?

Notapor Sardo » Mié Ago 20, 2014 9:35 pm

Donde unos tienen problemas, otros ven oportunidades...
Sacado de la newletter de Tom Wishon (aviso, es un ladrillo)



MAJOR GOLF OEMs ARE GETTING HIT HARD BY THE RECESSION
… Which is Great News For Professional Clubfitters

You may have heard a few weeks ago that Dick’s Sporting Goods laid off all of its PGA professionals—more than 500 men and women—as a result of a downturn in the major retailer’s golf equipment business.

“Dick’s aimed to have one PGA professional at every store to better differentiate the experience from online retailers that try to undercut brick-and-mortar stores,” wrote ESPN.com’s Darren Roven on July 22, 2014. “But the economy, the downturn in participation, the decline of Tiger Woods and too many products flooding the market cut into Dick’s bottom line so much that the company seems to be giving up on winning the golf equipment business.”

Dick’s, which also owns golf specialty retailer Golf Galaxy, is the nation’s largest retailer of equipment from the major golf club companies. Last month’s job layoff announcement was preceded a month earlier by reports that Dick’s was reducing the floor space allotted to golf clubs in each store by 1,000 square feet.

Which makes me wonder… If Dick’s is laying off golf sales staff and reducing the space given to selling golf clubs, I’d bet that most other big box golf club retailers are sharing the same, leaking boat.

So what does this mean to America’s professional clubfitters? Is this a preview of darker, harder times to come for the golf clubfitting and clubmaking industry?

To everyone but Chicken Little, I would say absolutely not. In fact, while I mildly regret Dick’s and most other OEMs (original equipment manufacturers) suffering from a significant downturn in their golf equipment sales, professional clubfitters and established custom clubmaking equipment design companies like Tom Wishon Golf Technology are holding steady and showing realistic signs of growth.

Why are we not as affected? Why should we believe that these menacing, dark clouds in the OEM side of the industry have a silver lining for professional clubmakers? Here are two basic reasons why:

1) Major golf club OEMs have a common Achilles’ heel that makes them extremely vulnerable to a bad economy: Their business models force them to be more focused on revenues and profits from high volume sales than offering clubs that can genuinely allow golfers to play to the best of their ability.

That means, among other things, that the major brand golf equipment companies—several of which are publicly traded companies that must answer to demanding shareholders—must sell millions of clubs every year in order to prevent the price of their stock from plummeting. And that means glutting the market is an unavoidable consequence. It’s simple supply-and-demand economics: When there is too much of something, it means lower prices to dump the inventory to make room for that next new model to follow with its “fresh story” for “better performance.”

2) Imagine what a golfer might think when a golf club he or she purchased just a few months earlier is now selling for 66% less.

Does the golfer feel ripped off, that he was the victim of higher energy marketing claims designed to push and recycle what is so often previously seen technology onto an over-eager, unsuspecting, uneducated marketplace?

Probably.

Could a golfer lose confidence in the large companies, especially when confronted with barrels and barrels of barely six-month-old unsold clubs tagged with bright-yellow “SPECIAL PRICE” stickers?

Probably.

Does a golfer begin to wise up and stop throwing good money after bad, realizing the clubs he or she bought just a few months earlier are no better than the dozens of “new and improved” designs now displayed on the showroom floor?

Apparently so. Just ask Dick’s Sporting Goods or the 500-plus PGA professionals who are now looking for a job.

I don’t mean to be sanctimonious or sarcastic, I really don’t. Still, major golf club manufacturers can point to a bad economy, or Tiger’s troubles, or that golfers are just not playing as much to explain their declining sales figures. That dog, as we say out west, just don’t hunt. Consumers who have been the target of a new club model every 6 months, each with its new claim for better performance, are beginning to know it, too.

But let’s get back to what I wanted to say from that beginning:

Golf clubfitting, via professional clubmakers like you, can offer frustrated golfers a solution to their desire to achieve game improvement. Buying OEM clubs off the rack cannot. And you can get your foot in the door to win over the golfers when clubfitters present their services under the following documented statement:

Professionally fitted clubs can positively help more than 90% of today’s golfers achieve visible game improvement. By pairing professional clubfitting analysis with premium designed golf clubheads, shafts and grips (like those engineered and manufactured by Tom Wishon Golf Technology), golfers who shoot in the low- to mid-80s to high-90s can reduce their score between 3 to 10 shots.

That is a statistically proven fact, verified by more than 15 years of feedback from hundreds and hundreds of custom clubmakers. And that, my friends, is why the economic troubles of the major OEMs are such great news for us. Because OEMs cannot—and will never— devote the required time and training necessary to professionally fit clubs to individual golfers. Period.

So where are the club buyers? Well, apparently they’re not shopping at Dick’s or other big box stores. They’re still out there, waiting, wanting clubs they can believe in, eager for equipment that will have a real, genuine and proven result in making them better golfers to increase their enjoyment in this great game.

New buyers have not gone anywhere. They’re just a little frustrated and disappointed by the hollow promises of the big golf companies.

By partnering together, we can take advantage of this opportunity and offer a better solution for golfers who are frustrated—but remain passionate—about becoming better players.

In fact, for the next 12 months, Tom Wishon Golf Technology is making an even bigger commitment to drive more golfers to come to your shops.

Now, we don’t have a big marketing budget—you won’t see us advertising in major markets in print, television or radio. But we do see opportunity and growth potential via the Internet, which we believe is a tremendous resource for delivering our compelling message to increasingly large numbers of consumers.

Click here and take a look at our revamped website. WishonGolf.com is all about providing compelling reasons why custom clubfitting and professional clubfitters are the solution to a golfer’s equipment and better-play needs. Our website anchors our marketing, and we will further push our common message with more digital video, newsletters, emails, success stories and interviews.

We don’t need millions and millions of golfers. We only need thousands and thousands. Wishon Golf is devoted to this industry, and we will continue to work our tails off to drive customers into your shop, golfers who are intrigued by your professional clubfitting and clubmaking services as well as the tour-quality components engineered and manufactured by Tom Wishon Golf Technology.

In fact, you’re invited to use any of our videos, photographs, logos, copywriting, etc. to help you promote and sell your services. Let me know if you need anything from the website. We are partners in this effort, after all, because this also your time to be talking loud and clear about professional clubfitting, about why your services—coupled with Wishon Golf club components—are a better consumer solution than buying big-brand-name clubs off the rack.

Thank you for your continued support and we’ll keep you apprised of our renewed efforts to help increase your business.

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Re: Dick's Despide Más De 500 Profesionales Por TaylorMade

Notapor lleran » Mié Ago 20, 2014 11:28 pm

David escribió:Las tiendas fisicas tienen un futuro muuuuy incierto


Eso podría parecer, pero aquí en España las 2 o 3 principales tiendas de golf siguen aumentando cada año sus ventas.
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Re: ¿Dick's despide más de 500 profesionales por TaylorMade?

Notapor Claxh » Jue Ago 21, 2014 11:31 am

Más noticias:

Adidas Cuts 15% of Golf Workforce, Closes Adams Golf HQ in Plano, TX

http://www.mygolfspy.com/adidas-cuts-go ... yday%21%29
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Re: Dick's Despide Más De 500 Profesionales Por TaylorMade

Notapor yasaldrarecta » Jue Ago 21, 2014 1:18 pm

lleran escribió:
David escribió:Las tiendas fisicas tienen un futuro muuuuy incierto


Eso podría parecer, pero aquí en España las 2 o 3 principales tiendas de golf siguen aumentando cada año sus ventas.


Pero no creo que sea comparable el mercado español de golf a fecha de hoy con el de alli. No hay mas que ver que mucha gente de aqui compra alli por internet.
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Re: ¿Dick's despide más de 500 profesionales por TaylorMade?

Notapor Parcheval » Jue Ago 21, 2014 1:24 pm

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